Over Vergelijk.nl
Als de eerste en een van de grootste vergelijkingswebsites van Nederland, zien we het als onze missie om jou te helpen bij het vinden van de best mogelijke aankoop. Wat wij voor je doen:
Je kunt gratis gebruik maken van onze website. De winkels die bij onze website zijn aangesloten betalen ons opstartkosten en een klein bedrag per klik om hun producten te mogen tonen. We verdienen ook geld door adverteerders die banners op onze website tonen. Lees meer over hoe wij ons geld verdienen.
Nee, wij zijn geen webwinkel. Op onze website kun je producten, winkels en prijzen vergelijken. Kopen doe je bij de winkel zelf.
We helpen je altijd graag, maar we zijn geen productexperts. Voor inhoudelijke en technische vragen raden we je daarom aan om contact op te nemen met de winkel waar je het product hebt gekocht of wilt kopen, of met de fabrikant van het product.
Producten vinden en vergelijken
Je kunt producten vinden door de zoekbalk bovenaan onze website te gebruiken, of door gebruik te maken van het navigatiemenu. Lees onze uitgebreide uitleg over het vinden van een product op onze website.
Je kunt van elk product op onze website keurmerken, plaatjes, specificaties en reviews bekijken. Zodra je een product hebt uitgekozen, kun je daarna de verschillende winkels die het product aanbieden, met elkaar vergelijken.
Lees meer informatie in onze uitgebreide uitleg over het vergelijken van prijzen en winkels.
Welke specificaties belangrijk zijn, hangt af van het type product. De filters aan de linkerkant van de pagina en de informatie bovenaan de pagina van een categoriepagina geven je een goede indicatie van waar je op kunt letten. Een andere manier om belangrijke punten te vinden is het lezen van de beoordelingen die andere bezoekers over het product hebben geschreven.
We nodigen je graag uit om ook een beoordeling te schrijven als je een nieuw product hebt gekocht. Met deze beoordeling help je andere bezoekers enorm bij het maken van een betere vergelijking!
Bestellen
Een bestelling plaatsen
Nee, dat is niet mogelijk. Op onze website kun je producten vergelijken en ze daarna kopen bij een van de winkels die zijn aangesloten op onze website. We hebben zelf geen opslagruimte. Als je een onderdeel van een product nodig hebt, raden we je aan om contact op te nemen met de winkel waar je het hoofdproduct hebt gekocht, of met de fabrikant van het product.
Als je het product hebt gevonden dat je graag wilt bestellen, klik dan door naar de website van de webwinkel en bestel het product daar.
Bij sommige webwinkels is het mogelijk om je bestelling af te halen. Dit kun je op de website van de webwinkel terugvinden.
Levering
Als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan alsjeblieft contact op met de winkel die je product levert.
Dat hangt af van de partij die je bestelling bezorgt. TNT Post laat bijvoorbeeld een 'Niet-thuis'-code achter, waarmee je zelf een nieuwe datum en locatie voor de volgende aflevering kunt kiezen. Meer informatie daarover vind je op de website van PostNL.
Levering groot huishoudelijke producten
Grote goederen zoals witgoedartikelen, bijv. koelkasten, diepvriezers, wasmachines, drogers etc. worden standaard opgehaald, mits het artikel is losgekoppeld van gas, water en of stroom en klaar staat bij de voordeur als deze wordt opgehaald. Bij de meeste webwinkels is het ophalen van het product een gratis service. Bij sommige webwinkels is het mogelijk dat je gebruik maakt van extra service, bijvoorbeeld voor het plaatsen van het artikel op de juiste verdieping en het installeren van het product.
Witgoedartikelen zoals koelkasten, vriezers, vaatwassers, zonnebanken etc. worden standaard geleverd op basis van drempelservice. Dit betekent dat het product standaard tot over de drempel wordt geleverd. Op het moment dat de eerste drempel zich op de eerste verdieping of hoger bevindt dient er een lift aanwezig te zijn. Indien dit niet het geval is dient er een extra installatieservice worden afgenomen. Let op, niet alle webwinkels bieden deze service aan.
Algemene vragen over je bestelling
Als je product is stuk gegaan, neem dan contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht. Bewaar altijd de factuur van je bestelling (ook als het een e-mail is). Dit bewijs heb je nodig als je een bestelling terug moet sturen.
Veilig winkelen
Een veilige betaalmethode gebruikt altijd het https-protocol om jouw gegevens naar de website te sturen. Houd daarom altijd goed de url-balk in de gaten en bekijk of de url begint met ‘https’. Daarnaast kun je nog controleren of er een veiligheidsslotje onderin je browser staat. Lees meer over veilig online winkelen.
Overig
Voor de garantie op een product maakt het niet uit of je het product online of in de winkelstraat hebt gekocht. De meeste producten hebben een minimale garantietermijn van 2 jaar. Meer informatie hierover vind je op de website van Consuwijzer.