x
x
x Bekijk categorieën x Categorieën MENU
of
Je zoekt nu binnen {{$data.getCategoryName() | lowercase}} (verwijderen)
{{ $data.getCategoryName() }}
×
{ "valueFormat": "[[cg.view.page.base.SearchPanelBehavior.cleanSearchText(value.getTerm())]]" } off Zoek naar producten... Zoek naar een product binnen {{$data.getCategoryName() | lowercase}}... Zoek naar producten... Zoek... Zoek naar producten...
Categorieën x Sluiten

Bestelling retourneren

Ben je niet blij met je product of is het misschien kapot? Als consument heb je rechten, Vergelijk.nl helpt je om te krijgen waar je recht op hebt. Wat moet je doen als je je product retour wil sturen?

Product retourneren binnen de wettelijke bedenktermijn

Is het product niet kapot, maar is het gewoon niet wat je ervan verwacht had? Je hebt 14 dagen de tijd je product retour te sturen. Je mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product naar wens is. Let er wel op dat je het product niet beschadigt, dat je geen gebruikssporen maakt en de orginele verpakking bewaart. Met andere woorden: je bekijkt het product zoals je dat ook in een winkel zou doen. 

Voor sommige producten gelden aparte regels. Deze producten mag je niet retourneren:

  • Producten met een geopende verpakking, die om hygiënsiche redenen niet geruild kunnen worden. Denk aan haarstyling producten, in-ear hoofdtelefoons, tandenborstels, erotische producten, massageapparaten en ontharingsapparaten; 
  • Softwarepakketten die al zijn geïnstalleerd of geregistreerd;
  • Kranten en tijdschriften;
  • Inktcartridges, cd's, dvd's, cd-roms met een verbroken verzegeling en/of geopende verpakking.

Als je je product retour wilt sturen, kun je het beste contact opnemen met de webwinkel waar je je product besteld hebt. Weet je de naam van de winkel niet zeker, kijk dan eens naar de afzender van de factuur of de winkelnaam in de bevestigingse-mails die je hebt ontvangen.

Product retourneren omdat het kapot is

Zie je tijdens het aannemen van het pakket al dat de bestelling beschadigd is of de zegel op het product is verbroken, dan raden we je aan om de bestelling niet te accepteren: je hebt namelijk recht op een onbeschadigd product. Hij gaat dan direct mee terug met de postbode. Neem dan nog wel contact op met de webwinkel om aan te geven dat je je bestelling niet geaccepteerd hebt. Dan kunnen ze een vervangend product regelen.

Kom je er pas na ontvangst achter dat het product beschadigd is of gaat hij kapot binnen de garantietermijn, dan kan je het product retourneren naar de webwinkel waar je het gekocht hebt. Neem altijd eerst contact op met de winkel, dan kunnen ze je vertellen welke stappen je moet ondernemen. Is het product kapot, dan zal de winkel in de meeste gevallen proberen het te repareren, of je krijgt een nieuw vervangend product. Lukt dit niet, dan stort de webwinkel je geld terug op je bankrekening.